DiScoro skriver om inquiry-basert læring, om nettressurser som kan bli brukt i undervisningen, og om hvordan en kan framheve høyere-ordens kunnskaper. Vi har fokus på realfag og bruk av teknologi.
Bloggen handler om to simuleringer basert på samme konsept nemlig Thomas Schelling’s Model of Segregation. Modellen forsøker å forklare sosiale fenomener. Den viser for eksempel hvor vanskelig det er å bygge og opprettholde et mangfoldig lokalsamfunn. Schelling forsøker å forklare når og hvorfor ghetto forming skjer og under hvilke forhold det kan forebygges eller
Forskeren Schelling prøver å forklare når og hvorfor ghettoforming skjer og under hvilke forhold dette kan forebygges eller til og med reverseres. Med andre ord har folk med felles identiteter en tendens til å samle seg sammen. I de fleste klasser danner gutter og jenter sine egne grupper.
Første simuleringen av by Frank McCown ble nevnt Schelling’s Model of Segregation. Andre simuleringen av Vi Hart og Nicky Case ble nevt Parable of the Polygons. De to simuleringer har ulike brukergrensesnitt. Begge simuleringer bruker to grupper. Den første simuleringen har fire variabler (og en intervalltimer), mens Parable of the Polygons gir flere ulike simuleringer for forskjellige variabler.
Simuleringen av Frank McCown finner du når du ruller ned på nettsiden. Simuleringen genererer en rekke spørsmål som kan utforskes, for eksempel:
- Når forblir mangfoldige lokalsamfunn divers?
- Når og hvorfor foregår clustering selv om folk er relativt tolerante og åpne?
- Kan segregerte lokalsamfunn være tolerante?
- Under hvilke forhold skjer segregering og hvorfor?
Simuleringen Parable of the Polygons inneholder en gruppe simuleringer inneholder en gruppe simuleringer og bruker stillas til å utforske konseptet. I motsetning til Mc Cowns simulering visualiserer Parable of the Polygons om folk er lykkelige eller ikke. I tillegg finnes det en siste simulering har hvor kan brukeren flytte en person og se hva som skjer. Den siste simuleringen er et spesielt interessant.
Parable of the Polygons kan bli brukt som inspirasjon til læreren. could be used as inspiration for the teacher. Simuleringen kan også bli brukt med elever men etter vår mening vil graden av stillas begrense nysgjerrighet, tenkning og resonnement av elevene selv.
Som lærere må vi være forsiktige med hvordan vi introduserer simuleringen og hvordan vi diskuterer problemene. Minoritetsgrupper i klassen kan enkelt føles ubehagelig. Det er opp til læreren å velge konteksten og ordforrådet som passer klassen. Som du kanskje har observert har vi forsøkt å bruke ordet mangfold i stedet for segregering.
I tillegg kan simuleringene brukes av beslutningstakere, men også av studenter i forhold til religion, geografi / demografi. Det har vært kjent i kjemi at separate molekyler og molekyler i små mengder reagerer annerledes enn i masse. Det samme kan observeres hos mennesker. Individuelle mennesker kan være tolerante og åpne, men i en stor gruppe vil de likevel bli klynget under visse forhold.